lördag 12 juli 2014

Den bästa början man kan tänka sig!

Jag klagar inte på första semesterdagarna, strålande sol och närmare 30 grader varmt. 
Inledde semestern med Barsebäck strand, härligt! Dagen därpå drog vi till Ystad för mer bad. Älskar Ystad och vill dit igen under semestern så vi hinner med staden med. På kvällen var det tjejmiddag med finfina vänner, många glada skratt och diskussioner i sommarkvällen.
Glada barn som badar, badar, badar och njuter! Svårt att sova sen om kvällen så dygnet börjar redan vridas på. 

Igår hade vi gäster och helt plötsligt var 
klockan två på natten och alla barn vakna. Fyra barn som knappt märktes. De hade så roligt och var på gott humör och verkade njuta lika mycket som vi vuxna. Ellen somnade dock en minut efter de gått hem. Och sover än.

Kvällar som igår njuter vi extra mycket av vårt växthus! Det blir inte kallt där inne med alla ljus och det är så mysigt!
Älskar hortensior och fick denna ljuvliga igår!
 
Robban och Viggo har begett sig på traktorpullingsmästerskap. Jag och Ellen skulle varit med men ingen av oss var sugen så vi hittar på eget äventyr. Just nu sitter jag på lilla trappan med kaffet och njuter i solen. Tydligen ska den försvinna och ersättas av moln i några dagar. Men vad gör det när man är ledig med sina finaste och slipper alla måsten. Nu väntar två veckors ledighet för mig och barnen innan den gemensamma semestern börjar på allvar! 
Trevlig lördag allihop! Klockan är över 10 och jag är ensam vaken i huset. Ovant men lyxigt!
Kram❤️

Inga kommentarer: