måndag 1 september 2014

Bomullsbröllop

Ett år sedan. Igår var det ett år sedan bi sa ja till varandra och ett år sedan vi blev förevigade av Pernilla på lycklig.foto. Tänk vad ett år går fort..ett helt år! Fast det känns som igår.


Barnlediga, i lördags, en hel dag med shopping för att sen komma hem till drinkar, god mat och tid med mannen jag älskar!
Svenska smaker: oxfilé, hemmagjorda pommes, svenska kantareller och sås med svenska färska lingon. Så väldigt gott!
Hemmagjord mangoglass med bär och nötter. Mums!
Min fina man! Som jag älskar för hans beslutsamhet. För hans osjälviskhet. För att han tänder fyr i kaminen och sätter på kaffe till mig när han går upp först. För att han lyssnar på mitt tjat och snappar upp att jag vill ha fler Mateus-tallrikar. För att han aldrig skulle stoppa mig från min tid på eget håll som jag behöver. Bland annat därför älskar jag honom.

Brunch på Sillen och Makrillen med bubbel igår, så mysigt ställe. På kvällen kurade vi ihop oss i soffan med lite (mer) bubbel och tittade på en läskig skräckfilm.

Ett år! En fin helg. Den kan man leva på ett tag!❤️



Inga kommentarer: