fredag 27 mars 2015

Never ending story

Alltså detta är helt vansinnigt! Aldrig varit med om mer segdragen sjukdom. Både Viggo, Ellen och jag har varit riktigt dåliga, hög feber och förkylning. Ellen har varit hemma hela veckan. Och fortfarande har hon lite feber. Förhoppningsvis är hon frisk nästa vecka...
Viggo är tillbaka i skolan och idag har han varit på utflykt hos sin favorit Dennis. Ett mycket uppskattat besök! 
Hämtade honom tidigt och sen blev det fredagsfika: kladdkaka Rocky road med bär och grädde. Ibland svävar även jag ut och lyxar till det!
Något betydligt nyttigare var lunchen jag gjorde; linssoppa. Supergod!
Ekologisk krossad tomat, ekologisk buljong, chili, tomatpuré, vitlök, vatten, röda linser. Så himla gott! Och snabbt! Tog typ 20 min att göra. Det senaste året har vi mer och mer övergått till att handla ekologiskt. Betalar hellre några kronor mer och vet att jag samtidigt gör något bra och hållbart för miljön! 
Köpte hem och satte fram påskris idag, påsk nästa vecka, tiden går hur fort som helst!
Försöker få lite fredagsfeeling här, just nu tända ljus och en jättebra familjefilm: Nim och den hemliga ön. 

Sist men inte minst: ett boktips! 
Pt-Fias tio i topp! Riktigt bra och sunt om hälsa, träning, mat  och livet. Rekommenderas!

Inga kommentarer: