lördag 13 februari 2016

Lördagsmorgon och funderingar

Jag sitter mitt emellan barnen, i soffan, med kaffet och tittar på Jamie Oliver. Vi gillar matprogram! 
Det har varit en tuff vecka, kvällsmöte, övertid, sjukfrånvaro bland kollegor. Känner mig ganska slutkörd och faktiskt ganska nerstämd stundtals. Har befunnit mig hemma all ledig tid, kände att jag behövde ett brejk från allt annat. Mycket bättre nu dock, sedan jag var sjukskriven förra hösten har jag lärt mig vad jag behöver skala bort under sådana perioder.
Fick fin bukett av fin vän som blomsterbud till jobb. Vissa vänner är helt enkelt oslagbara på att muntra upp.❤️
En liten minisemla på fettisdagen blev det såklart! Ääääälskar semlor! Ser ingen större mening med att testa någon nyttigare variant, äter hellre någon enstaka liten semla och njuter! Det mina vänner kallas balans!
En lite nyttigare dessert än semla ovan: frysts hallon (frys in själv, man bör fortfarande inte äta köpta frysta hallon), lite banan, kvarg och eventuellt lite proteinpulver, jag har holistics vanilj till detta!
Helgen är fullmatad! Ellen ska på kalas både idag och imorgon. Två av hennes närmaste vänner: grannen/kompisen som hon hängt med sedan förskolan idag och bästa tjejkompisen imorgon! Det där med kalas är svårt: Ellen har alltid gått på fler kalas än sin bror men jag skulle aldrig drömma om att hon inte skulle få gå av den anledningen...Hemskt att straffa henne och göra relationen till sin bror sämre. Helt säker på att det blir resultatet om vi sagt att hon inte fick gå pga sin bror. Låter självklart men hör talas om folk som gör så då och då...Sorgligt!

Jag och Robban ska på mello i Malmö idag! Vi åker redan efter lunch och ska gå och shoppa och äta på Emporia. Det är min födelsedagspresent! Helt perfekt! 
Trevlig lördag och helg!

Inga kommentarer: